Hejsa - super I er kommet i gang med at blogge. Fin foto dokumentation fra vores første undervisningsdag - god ide med forklarende tekst under jeres fotos :-) Vh Ida
Frilufttur Hvad vil vi lære? - Forskellige tilberedningsteknikker - Opholde sig i naturen i længere tid - artskendskab sten, dyr og planter - finde råvare Hvad er udfordrende? - At være ude i en hel dag og få tiden til at gå - Rationering - Udstyret Udstyr Lånt på UC - Presenning x - Trangia - Storm køkken - Dolke x - Vaders x - Økse x - Gryde til bål x - Stativ x - Gas - Tændstikker x - Snor x - Vanddunk x - Forme og bagepapir x - Spade x - Grilhandske x - Si x - Bakke til dyr vi fanger x - skål x - vandkikkert x Ting hjemmefra -Telt -Dan - Fiskestang -Dan - Brænde Dan Johnny - Skærebræt x - Kniv -Johnny - Service x - Poser til skald -Dan - Skåle x - Vaskemiddel og børste - Tilde - Sovepose og liggeunderlag Alle - Lommelygte - Regntøj og gummistøvler - individuele - håndklæde/viskestykker - Thilde - Varmt tøj - individuele - lys til om aftenen - termo kasse - Dan...
OPGAVE A Mål for dyreholdet 1. Vælg en bruger/borgergruppe Indskolings alder Hvilke behov skal / kan et dyrehold tilgodeses? Inddrag den læste litteratur. Vi har et ansvar som voksne at give børn kendskab og indsigt i dyrehold. Da disse små og daglige oplevelser med høns, gør at de får et fundament for miljøforståelse og handlekompetencer. De lærer at handle ansvarsfuldt, da de får deres egne erfaringer. Og derved kan vi få en naturlig respekt for naturen, og vores afhængighed af naturen. (Didriksen) “Det gælder både dyret selv, men også de følelsesmæssige atmosfærer, som skabes mellem børn, høns og andre væsener i haven (fx regnorme). Mens voksenrelationen til dyret ofte har fokus på pasning eller kontrol, er børnene i højere grad opmærksomme på og interesserede i det uforudsete, irrationelle og modsætningsfulde.” Der sker noget med børn når de er sammen med dyr og danner en realtion til dem som får betydning. Børn er ofte optaget af andre ting end det vi voksne ville være....
Udefestival på fjordskolen Didaktisk planlægning Vi vil planlægge en aktivitet tilpasset målgruppen. Vi vil forklare med korte sætninger og være meget visuelle i form af piktogrammer og vise tingene (struktur). Der skal være mulighed for at deltage aktivt, men også legitiem perifer deltagelse. Vi skal have en viden omkring emnet så vi kan tage børnenes produktive spørgsmål op fælles i gruppen. målgruppe = Børn på fjordskolen Spørgsmål = hvordan eller kan denne målgruppe håndtere konkurence? Eksempel på aktivitet Hvad spiser snegle? sneglevæddeløb
Hejsa - super I er kommet i gang med at blogge. Fin foto dokumentation fra vores første undervisningsdag - god ide med forklarende tekst under jeres fotos :-)
SvarSletVh Ida